עו''ד ענת בירן

בעלים

עו"ד בירן נמנית עם עורכי הדין המובילים והבולטים בישראל בתחום דיני התכנון והבניה והמקרקעין. בשנת 1988 הוסמכה כעורכת דין, ומאז מילאה שורה של תפקידים שהקנו לה נסיון מקצועי עשיר וידע רב בתחום התכנון והבניה והמקרקעין.
בשנת 1996 מונתה ליו"ר הראשונה של ועדת הערר לתכנון ובניה במחוז תל אביב. בתפקיד זה כיהנה במשך 7 שנים, שבמהלכן עיצבה וגיבשה את אופייה של ועדת הערר ואת תהליכי עבודתה וכתבה החלטות באלפי תיקים. בשנת 2003 הצטרפה כשותפה בכירה למשרד יגנס, טויסטר, בירן ושות', ממנו פרשה לאחר 6 שנים, כדי להקים את משרדה העצמאי. מגוון התפקידים שמילאה עו"ד בירן בתחום הפרטי והציבורי, הקנו לה ניסיון עשיר בניהול תיקים וליווי הליכים תכנוניים. לעו"ד ענת בירן היכרות רחבה, יסודית ומעמיקה עם עולם הנדל"ן על היבטיו המשפטיים, הכלכליים והתכנוניים, שבאה לידי ביטוי בעבודת המשרד.
מאז סיום לימודיה מילאה עו"ד בירן שורה של תפקידים, בהם: יועצת משפטית חיצונית לעיריית הוד השרון והוועדה המקומית לתכנון ובניה "הדרים" בשנים 1995-1988; משפטנית מטעם שר הפנים לעניין המיגון האקוסטי מכוח תמ"א 2/4; חוקרת תכניות מטעם משרד הפנים; רפרנטית מטעם לשכת עורכי הדין לעניין תמ"א 38 בוועדת ההיגוי; יו"ר פורום תכנון ובניה בלשכת עורכי הדין.
עו"ד ענת בירן מרצה בקביעות בקורסים ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין, וכן בלשכת שמאי המקרקעין, המכון להשתלמויות שופטים, לה"ב, המרכז הבינתחומי הרצליה, מפע"ם, מרכז הבניה הישראלי, מוסדות וגופים ממלכתיים ומסחריים שונים, ועוד.



נבחרת הכוכבים של משרד ענת בירן - עורכי דין

תכנון ובנייה, התחדשות עירונית ונדל"ן - מתכנון לביצוע קבלו את נבחרת הכוכבים של משרד ענת בירן - עורכי דין
לחצו כאן לצפייה >>

על המשמר - פרק 3 - תכנון לקוי

כיצד לוקח כמעט 16 שנים להקים שכונה בישראל - וגם אז היא בד
לחצו כאן לצפייה >>

מהן האפשרויות כאשר עומדים לסלול כביש מהיר או לבנות מגדל מגורים? עו

ההיבטים הפליליים של תכנון ובניה, הבדיקות המשפטיות והקנייניות טרם רכישת דירה
לחצו כאן לצפייה >>

האם התכניות הממשלתיות יורידו את מחירי הדיור?

התכניות הממשלתיות מציעות שינוי לטובה מבחינת הזמינות של יחידות דיור, מחירי הדירות לזוגות צעירים ולמי שבאמת ידו אינה משגת, אך האם די בכך?
לחצו כאן לצפייה >>

עד הבית, מדוע יש צניחה בבניית מגדלי מגורים?

מדוע יש צניחה בבניית מגדלי מגורים? מדובר בבניינים מורכבים יותר ולכן קשה להוציא היתרי בנייה, יש מגבלות רבות, דמי ניהול גבוהים, ערים לא ערוכות מבחינת תשתיות והרשויות מעדיפות מבנים צמודי קרקע
לצפייה לחץ כאן >>

עד הבית, קצב ופוטנציאל מימוש הליך התחדשות עירונית

פרויקטים מכוח תמ"א 38 מתאפיינים בחוסר וודאות, רשויות מקומיות שאינן תומכות, מתנגדים ובעיית תשתיות. מהם השיקולים בפניה לפרויקט פינוי-בינוי מכוח תכנית?
לצפייה לחץ כאן >>

עד הבית, האם שווה להשקיע בקרקע חקלאית?

לקיחת סיכון, לא תמיד קרקע מופשרת בהכרח למגורים, יש לבצע בדיקות מתאימות ולהבין איפה הקרקע נמצאת על הספקטרום התכנוני
צפו בתכנית >>

עד הבית, מה צריך לבדוק לפני רכישת נכס?

עו"ד ענת בירן מתארחת בתכנית "עד הבית" בקשת, בפאנל בנושא: מה צריך לבדוק לפני רכישת נכס? ההיבטים הפליליים של תכנון ובניה, הבדיקות המשפטיות והקנייניות טרם רכישת דירה.
לצפייה בתוכנית >>

עושים סדר, בן כספית מראיין את עו״ד ענת בירן בנושא רשוי עסקים

מה צריך לעשות בעל עסק על מנת לקבל רשיון לעסק והאם החוק בעצמו הופך כל בעל עסק ל׳עבריין׳. העיתונאי בן כספית מראיין את עו״ד ענת בירן בנושא רשוי עסקים.
>>

הגשתם התנגדות לתוכנית בניה? מה קורה בוועדות לתכנון ובניה?

פאנל סוער בנושא הוועדות לתכנון ובנייה, בהשתתפותם של שוקי אמרני, מנכ"ל משרד הפנים לשעבר, עו"ד ענת בירן, מומחית בתחום דיני תכנון ובניה ומנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים – מייקל זלמנסון.
לצפייה בתוכנית >>

עושים סדר, בן כספית מראיין את עו״ד ענת בירן בנושא רשוי עסקים

מה צריך לעשות בעל עסק על מנת לקבל רשיון לעסק והאם החוק בעצמו הופך כל בעל עסק ל׳עבריין׳. העיתונאי בן כספית מראיין את עו״ד ענת בירן בנושא רשוי עסקים.
לצפייה בתוכנית >>

סודות הנדל״ן, פאנל בנושא התנגדויות לוועדות תכנון מחוזיות

גם כשוועדות תכנון מחוזיות מקבלות התנגדויות, הן משתמשות בהן רק כ"תיקוני הגהה", ובמקרים נדירים בלבד הן מובילות לשינויים מהותיים בתוכנית. פאנל הנדל״ן בהשתתפות עו״ד ענת בירן בודק מה באמת קורה בוועדות.
לצפייה בתוכנית >>

ועידת הנדל''ן והתשתיות 2016 פאנל התחדשות עירונית

פאנל בנושא התחדשות עירונית, בהנחיית: אלי שמעוני, כתב ב׳כלכליסט׳, בהשתתפות: ארנון פרידמן, רן וולף, עו"ד ענת בירן ושלומי חג'ג'.
לצפייה בפאנל >>

עיר הנדל''ן 2016: עו''ד ענת בירן, מומחית נדל''ן, האולפן השקוף

התחדשות עירונית - כולם מדברים על זה. מה חדש בתחום? על מה צריך לשים את הדגש? וממה דיירים צריכים להיזהר לפני שהם חותמים על עסקת החלומות לשדרוג הבניין.
לצפייה בראיון >>

עיר הנדל''ן 2015: עו''ד ענת בירן, מומחית נדל''ן, האולפן השקוף

ע״וד ענת בירן, מומחית בנדל״ן מתראיינת באולפן השקוף של עיר הנדל״ן 2015. האם הרפורמות של שר האוצר בתחום הנדל״ן מסייעות בהתקדמות תהליכים, רישוי, תכנון ובנייה וכדו׳?
לצפייה בראיון >>

הרצאה של עו''ד ענת בירן, בכנס התחדשות עירונית תל אביב 2016

מורה נבוכים להתחדשות עירונית בתל אביב, תכנית הרבעים והאזורים הבאים - עו"ד ענת בירן, בעלים ענת בירן משרד עורכי דין, לשעבר יו"ר ועדת ערר מחוז תל אביב.
לצפייה בהרצאה >>
לקוחות יקרים ,
ליצירת קשר, מלאו את הטופס ונציגינו ישובו אליכם תוך זמן קצר
ענת בירן, משרד עורכי דין
בית גיבור ספורט, מתחם הבורסה, ק. 14
דרך מנחם בגין 7, רמת גן 5268102
טל: 073-2525600 פקס: 073-2525601
מייל: office@ablaw.co.il
שלח
מאשר קבלת מידע בדואר אלקטרוני